close
Blogtrottr
udn家婦繽紛
udn家婦繽紛:提供聯合報家庭版與婦女與繽紛版的精采內容,個人生命體驗、愛情哲學、親子互動、小品故事,以及幽默笑話等娓娓道來。 
Get the newest, latest, hottest

Find shoes, heels, flats, active, essentials and more in the latest styles. Save up to 40% on select items.
From our sponsors
高齡秘訣/享受長壽的幸福
Oct 5th 2013, 20:28

我今年已九十六歲,行動雖稍慢,但身體良好,生活幸福快樂。

我的祖父是御醫,所以我年少時便知悉健康的重要。由大陸來台後在軍中任職,退休後參加生命線,擔任志工數十年,受益良多。平時常與老友聚會,談天說地。每日必讀有益書報,活化大腦,也常和年輕人接觸,學習新知,更研究養生方式;飲食少糖少鹽少油,多吃當季蔬果,至今身體健康,此外子孫孝順,家庭美滿。

老伴歌喉一流,曾得到全國歌唱比賽老人組冠軍。閒暇時常唱歌,自娛娛人。直到九十八歲高壽無疾而終,走完美好人生。我於民國九十九年,經里長推薦,參加「內政部金齡超級偶像選拔大賽」,我不像老伴會唱歌,便擬大綱,託孫女寫一篇寶島台灣順口溜。孫女當時為中學生,她以年輕人的心情,發自內心為我完成一首順口溜,我因此入選並獲得好評。

我來台灣七十多年,只要有需要,就有貴人出現,生活順遂幸福。細想發現,其實幸福就是心中快樂,身體健康。金錢不是萬能,只有充滿愛心,多檢討自身,無私無我,每成全一件好事就快樂。

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends:

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    candycrushsaga4 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()